Tisdag

Började denna dagen med huvudvärk. Tvingade i mig en panodil men det släppte inte förens en timme efter. Har nu vaknat med detta i 5 dagare och fattar inte varför.
På samhälen så fortsatte vi med våra partier som vi skulle starta. Mitt parti som jag har ihop med tre till heter Livspartier och våra fyra stora indelningarn handlar om Barnomsorgen, miljön, jämställdhet och arbetslöshet.
Vi började även med en val plansch.
Innan jag skulle åka hem fick jag reda på att jag ska på en litet infromation på måndag för att vara den stora guiden för omvårdnadsprogrammet på aranäs öppethus nästa onsdag. Ska springa runt och infromera de blivande ettorna.

I stallet hade jag tänk att rida men i och med jag hade känningar av att huvudvärken skulle komma tillbaka så struntade jag i det och gjorde istället iordning maten. 5 påsar hö, två hinkar med Mineraler, betfor och äpple bitar. Sedan var det att ge lunch hö till Acke och Queen. Det är allt tråkigt på gården utan Mickan och Katarina hemma. Vill ha hem dem nu och inte på fredag. Men de behöver ju vara på semester de me.

Hade ju glömt av att pappa skulle till Stenungsund på handledarkurs så att Elin kan övningsköra med honom. Det är inte klokt vad tiden går fort hons ka börja övningsköra och hon fyller 16 i nästa fredag.
Detta gjorde att jag hade dukat fram till pappa med men kom sedan på att han kommer hem sent och jag som hade stekt biffar för minst 15 personer. Aja, tur att det går att frysa ner. :P Dett var då meningen ifrån början.

Nu får jag väll göra lite skolarbeten i väntan på House.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0