Tre dagar

I onsdags fick jag förlora en till älskad häst. Denna gången var det Trolle, men det var ju bestämt sen innan. EMn det känns helt verd när han inte är kvar. Han får mig att minas två andra hästar som jag saknar mycket och det är Sabina och Hero.
Sabina var min allra första halv foderhäst och henne hade jag hans om 3 dagari veckan. Hon var en Nordsvensk och så mycket kul vi hade ihop. Ja vi älskade varandras sällskap och så bra hon mådde. Jag blve ledsen när jag inte fann henne en dag i stallet. Viserligen hon hade varit halt ett tag men det var inte roligt. Det gick ett tag jag hade Symfonie och sedan Charmör. När jag hade haft Charmör i 3 månaderoch var med i bohuscupen med laget ifrån Valsäng fick jag reda på att Sabina hade avlivats. Jag var så ledsen.

Charmör skulle operera sig en vår, Då frågade Jessicas syster mig om jag ville hjälpa henne med hennes ny köpta häst som hon då hade haft i 3 veckor och jag tackade självklart ja. Antar att hon frågade mig för att jag inte skulle gå och se hur alla de andra får rida och pyssla om någon utom jag. Jag red honom 3 dagar i veckan, efter två veckor fick jag inget roligt besked av mina stallkompisar. De sa att Hero hade fått avlivats efter att ha brutit ena frambenet i en transport. Jag var så ledsen över honom med.

Nu var det Trolles tur. Visst han var gammal och vi gjorde det som är bäst för honom. Men det är absolut inte roligt att förlora en familjemedlem som han hade blivit för mig ihop med Acke, Queen och familjen Bengtsson.
Men han finns kvar på gården och det både känner jag, hör och märker.
I går när jag kom till stallet för att mocka så hörde jag saker i stallet som bara e häst kunde gör och Acke och Queen var ute i hagen så det var ju ej dem och då klaffade det för mig att dte var trolle. Sedn var han även med mig när jag mockade. Han har nog även garanterat följt efter mig hela den dan med.
Men han finns där och kommer alltid att göra. nära familjen Bengtsson och han har sin kompis dukat med sig.

Det var inte roligt men samtidigt så har livet sin gång. det var Trolles tur och det är sånt man får räkna med men det är inte roligt och det är ett svårt beslut man tar. Han vaktar nu över hagarna och alla andra som är på gården.

Ikväll ska jag iallafall försöka roa mig ihop med mina vänner. Vi ska fira Ewa på bowlinghallen och innan de ska jag se om jag kan rida och sedan hem till marie och göra mig iordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0