Djur



Som jag lovade så skulle det komma in ett inlägg om mina åsikter.
Jag har under dagen fundrat på just vad jag ska skriva om och har
nu kommit fram till hur just djuren på verkas oss i olika sammanhang.
Men utgår då mest ifrån de sammanhang jag har varit med om.

Jag har alltid haft djur i min omgivning sedan jga föddes och de
är en stark vänskap för mig. De gör min omgivning trygg och
jag känner mig säker i deras närhet. Men visst kommer det gånger
som man inte orkar med dem, men i längden gör dem en lycklig.

Ser tillbaka på alla minnen som hade ihop med våran hund Lufsen
som gick bort för några år sedan. Jag kunda göra nästan vad som
helst med honom och alla de goa promenaderna som jag följde med
på gjorde mig glad och lycklig.

Alla de katterna som finns omkring mig är kopplade till mig genom
olika sätt, Zingo finns för mig när jag behöver något att ty mig
till när jag är ensam hemma. Känner mig så skyddad och säker i hans
närhet. Tiger var den katten som alltid älskar att mysa, som jag
verkligen gillar. Fiona finns i ens närhet och just den dära kontakten
med varandras kroppsedelar emot varandra vämer mer än vad
man tror.

Just hästar hjälper mig att få komma bort i från vardagen och kunna
koncentrera mig på någoting annat än skolarbeten och andra
problem som jag har haft i mina år. Jag vet inte men jag har en förmåga
att dras till äldre hästar och i deras omgiviningar finner jag de hästar som
är stressade av något slag. Jag vet ej men har en känsla av att
jag kan lugna dem på något sätt, men hur vet jag inte.

Men just djur över huvud taget påverkar oss mycket. Det är inte
bara de som påverka oss utav vi dem. Som talesättet låter
"Man får inget utan att ge" och det stämmer verkligen ihop med djur.
Vi ger dem en hel del och de ger alltid tillbaka genom sin
närvaro. 
      Att de just känner av våra energier om vi är glada,
ledsna eller arga. De finns alltid därför oss för vad vi än gör
eller har gjort. Detta är verkligen något som farsinerar mig stort.

Något som har farsinerat mig mycket med är hur hästar och djur har
hjälp barn, ungdomar och vuxna med funktionsehinder eller psykiska
problem till att må bra. Just för de funktionshindrade ger det dem
annan slag omgivining där de kan få vara lyckliga. För många
har det hjälpt dem till att bli mera rörliga. De personer med psykiska
problem kan få koppla av i från alla krav den har runt omkring sig
i sin omgivningeller på sig själva. De kan få rå om en annan individ,
Det stärker deras självförtroende och att just hästarna förstående
och läknings prosesser hos människar bidrar till så mycket. Det är
verkligen svårt att förstå men det gör mig bara så lycklig.

Nu blev det allt ett långt inlägg, om ni är intresserad av merasånna här
så kommentera eller skriv om vad jag ska ta upp nästa gång.

Nu kan även nå mig på [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0