Klänningen är klar.

Äntligen är bal klänningen klar. Kan tyvär inte lägga upp
bilder på den en då det ska vara som en fin överaskning
då alla andra bilder ska komma fär håret är till fixat. Men
även att man är sminkad. Så ja, ni får då allt vänta ett
litet tag iallafall fram tills den 25 Maj.

Sitter här inne i Evas sy rum och njuter av doften som sprids
genom lägenheten när hon lagar mat. Hennes dotter Ann
ska komma strax med sina två barn och man. Ann är
min kusin. Det var länge sedan jag träffade henne så det
ska blir roligt. Det blir en fin middag innan jag ska köra hem
igen senare.

Var även och besökte min mormor. Mycket trevligt var det.
Fick även med mig lite fina tallrikar, uppläggningsfat och
en socker skål. Så ska ta vara på dessa, de ägdes av min
morfars mor först och sedan hade min mamma det
när vi bodde i i huset i Kungsbacka. Men jag gillade dem
verkligen så hos mig kommer det iallafall till användning.

På vägen tillbaka till Eva så åkte jag inom badstranden där
jag alltid badade som liten. Fick banne mig suget att bara
hoppa i men fick allt binda mig för att inte göra det.
Det var ju svin kallt när jag gick ner till vattenbrynet och
kände. Men fick några fina bilder där ifrån. Kan lägga upp
vid intresse. Körde sedan upp till Julias grav och fotade
blommorna som satt på henne soch morfars grav med.
De såg prydliga ut och det är då underbart att Julias
gravsten fortfarande är bra ovanför marken.

Men, nu får jag allt avsluta och pyssla med annat under
tiden vi väntar på dem. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0