Pepp och icke pepp.

Ja precis som det låter var jag mycket pepp och körde hårt
på gymmet. Det var underbart skönt och speciellt att köra
på igen efter att man gymmade i onsdags.
Var där i en timme och tog det i den takten jag kännde för
och det var verkligen perfekt.

Körde sedan till stallet. när jag hade mockat klart boxarna
inne så hällde jag upp betfor i hinkarna och gick in med dem.
Sedan kom jga på att jag glömde min vattenflaska i bilen,
När jag sedan gick tillbaka till bilen så stannade jag till och
pratade med Katarina. Fick då reda på att Mårten kanske
kommer att fara i helgen, men ej helt hundra. De har funderat
på om hovslagaren skulle ta dit en häst som kan ha Acke
sällskap eller om Acke ska åka hem till dem.

Får bara känslan av att jag ska ha uppehåll nu ett tag ifrån
ridandet men samtidigt så vill jag inte. Vad ska man göra?
Kommer jag in på högskolan så vet jag inte hur mycket
tid jag kommer att ha efter allt pluggande.
Det drar mot att jag får lägga ridningen på hyllan och satsa
på något annat under tiden.

Om det blir så kanske jag satsar på att lära mig mecka
mera så att jag kan fortsätta med folkracet som jag så
gärna vill nu. Har fått upp lusten för det verkligen, speciellt
att bygga klart Saab 90 som jag och pappa bygger på.
Den ska vara min och Elins bil. Men jag har än så länge
byggt mest på den ihpp med pappa.

Nä så det hela medm Mårten och Acke gjorde att jag
tappade suget på att rida idag. Leta ny häst runt omkring
i Fjärås har aldrig gett bra napp innan. Så det får nog
helt ärligt vara.
Fick erbjudande att få ha sommarhäst där om jag finner
någon men känner att det är nog ingen ide att satsa
på. Vet ju inte hur jag kommer sommarjobba heller.

Livet är då inte en dans på rosor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0