Stygn

För en halvtimme sedan agerade jag sjukvårdare på Christina.
Fick den stora äran att plocka bort stygnen som hon hade på
öronsnibben och bakom örat. 5 stygn som skulle bort.

Spritade allt av händer och de saker jag skulle använda.
För här ska det göras ordentligt. Det tog en stund innan jag fick bort
strippsen men det gick vägen. det lurigaste var att klippa av stygnen
på bästa sättet. Så ja det var allt att ta en av trådarna i pincetten
och försöka dra lite så att jag kom åt med saxen under knuten.
När det sedan var avklippt kunde jag sakta dra ut stygnen.
Det såg riktigt fint och läkt väl.

En ny lärdom i mitt liv som sjukvårdare. Roligt var det att man
fick äran att göra det. Så nu är man en erfarenhet rikare
iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0