Vilken kväll.

Körde in till Marie igår kväll vid så att jag var där vid kvart över sju.
Hade lite trevligt och ringde upp Nettan så fort Marie berättade att
hon redan var packad. Inte så konstigt när hon började redan
vid 16 och är lätt påverkad. Men fick ett litet snack med henne iallafall.

Vid 20 tiden så hoppade Marie, Viktor, Fredrik och jag in i min lilla
saab 900 och åkte ner till stationen för att möta upp resten av gänget.
Ett härligt gäng som bestämde sig för att dra till Chez.
Bara det att när man väl kom in till centralen så skulle nästan alla in
på toan, Det tog soppas lång tid så att vi väntade in Skronis som kom
med pendeln. När vi väl var en samlad trupp igen så vandrade vill
spårvagnen och steg sedan av utanför Chez.

Vi kurade ihops vid ett långt bort som egentigen borde varit längre.
Men mycket snacka och Marie bjöd mig på den första colan då
man skulle agera Chaffis. Delade en tallrik revben med Blå med.
Runt halv elva, elva hängde jag med ett gäng till Flame. Där blev
det biljard och kareoke och en fortsatt nykter dricka som var cola.

Tiden gick och när det var kvart i två. Vi gick och såg att det var tio
minuter kvar till spårvagnen så jag och tre till roade oss med att
gå till nästa hållplats. Det fördrev den mesta tiden innan spårvagnen
till centralen kom. Vi hann inte med pendeln som gick kvart över två.
och ingen orkade vänta på nästa som gick en timme senare.
Helana, jag, Marie, Viktor och Fredrik hittade en taxi för ett lämpligt
fast pris som vi åkte ner till kungsbacka med, medan de andra tog
spårvagn till Mölndal och pendel där ifrån.

Vi kom till Kungsbacka iallafall tur var väl det så rakt som den taxi chaffören
inte kunde köra. Hålla koll på ratten?, han tog snarare upp två körfällt
på motovägen. Vi kom iallafall fram. körde Hem Helena först
och sedan dumpade jag av Fredrik, Marie och Viktor innan jag fortsatte
hemmåt. Var hemma vid kvart i 4 och var rejält trött.

Kommentarer
Postat av: michaela

Grattis du kom vidare i veckans blogg :)

2010-04-04 @ 15:58:29
URL: http://miski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0