Dressyrpass

Idag tog det hela 40 minuter innan jag fick in Mercy ifrån
hagen, hanr verkligen håller på och testar mig. Jag gav aldrig
upp utan lirkade med honom och lyckades få honom närmare
utgången allt efter som. De sist fem minuterna kom stallägaren
ut med lite morötter och till slut gick han utanför hagen med
mig. Beröm fick han när han väl hade kommit utanför.

Jag hade satt upp fyra koner som bildade en kvadrat i en änden
av ridbanan för jag skrittade honom på tygeln. Vid varja kona så
gjorde jga halt och kännd att han lyssnade fint på bromsen
sedan såg jag till att han mjuknade upp sig runt varje kona.
Känndes han stel igen så gick jag in på en 15 metersvolt och fortsatte
sedan på nytt runt nästa kona. Gjorde detta i ca 15 minuter
innan jag travade honom.

Han gick kanon i vänstervarvet men jag har själv en massa träning
att göra för att kunna sitta ner i hans trav, men det är ju träning
och taktik för att göra det för min del och det kommer ju även
efter hand.

Galoppen var inte den bästa under dagen men han fick till slut
en fin fattning i vardera varv och bestämmde mig då för att avsluta
passet. Red i ca 1 timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0