Förtydligande om uteritten

För tydning på uteritten över vad som fick Mercy att
sparka Marre.

När vi hade börjat rida hemmåt så kom vi till en ridled
med en mycket fin raksträcka. en bit ner ifrån där vi var
så höll de på med hjullastare och lastbilar nere i grustaget.
Vi skulle iallafall trava, Mercy blir skrämd av ljudet då han
inte såg vart de kom ifrån och satt få fart frammåt.
Jag pratade då lugnande med honom och samlade honom
När han var på väg att stick iväg i galopp så han jag
stoppa detta genom att ni nästan var på stället. När detta
skedde så kom Katta ridandes med Marre rak upp i Mercys
bak som han inte gillade och han sparkade då bakut och
träffade Marre på höger bogen.

Jag fick ner honom till skritt och stannade till slut upp då Katta
satt av och kollade hur det blev där Marre fick sparken.
Han svullnade upp där men haltade inte. Så Katta gick
resten av vägen hem med honom medan jag skrittade
på Mercy bakom.

Kommentarer
Postat av: michaela ♥

Vart står han? :)

2010-08-11 @ 13:54:36
URL: http://miski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0