Stor DISS

Nu Dissar jag verkligen alla de dyra priserna som finns
på ridbyxor, hur dyrt ska et vara?
Det finns många som ärbetslösa, pluggar eller helt enkelt
inte har till gång till så mycket pengar. Hur ska dessa kunna
ha råd att köpa sin egen utrustningen inom ridsporten? Vad tänker
alla dessa företagen som tar fram de dyra märkes kläderna.

Det funker ju inte om allt ska vara så himla dyrt. Reagerade
starkt över detta då jag själv letade nya ridbyxor till mig
själv. Jag var inne på Svensk Ridsport i Kungsbacka
och hittade ett bar byxor för lämpligt pris mellan 100-300kr
men självklart var dessa för barn. Så jag dissade den
affären stort och drog vidare till Börjes och hittade där
två stycket helskodda byxer från Dimono för 299kr/st.

Tänk alla som vill rida och hålla på sporten men har inte
möjlighet till det pga priserna på utrustning? Alla är inte
miljadärer och annat. Det är så dyrt.

Kommentarer
Postat av: novalie

håller med!!! ::)

2010-08-06 @ 18:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0