Svar från frågestunden

Det var otroligt dåligt med fråhor under frågestunden
men fick till slut in en person har ställde tre frågor:

hananh =) <3:
- Vad fick dig att börja rida?
Vad som fick mig börja rida när jag var mindre tror jag nog mera på
att mina kusiner hade egna hästar, fick då vara med en hel del hos
dem när jag var nere och besökte släkten. På något sätt fastnade jag för ridningen
och en idag är jag fast i den för att alla hästarnas olika personligheter
som gör mig helt fast, att vara ett med hästen är något som jag strävar
efter med varje häst och vägen dit är både roligt och tråkigt men väl
när man kommit dit så är det ren lycka.

- vad tycker du om de här som händer att fler folk svälter sinna hästar?
DEt är helt sjukt men samtidigt beror det ju på om det handlar om hästens
bästa om det är överviktig. Är det över viktig som så får man den att
gå ner i vikt genom att minska intaget och mera motion med inte fullt så
mycket så många djurmisshandlare gör. Det finns ju de som inte ger
hästen något mat så fort den har gjort något som var fel enligt personen
men för hästen ter det som om att den inte förstod vad människan ville
och fick bestraffning bara för att den inte förstod. Det är en helt fel metod
att göra och är helt förgäklig. Ucsh, man ska veta vad man gör.

- Är det något fel med travare? (a)<3
Det är absolut inget fel på travare men har laggt märke till att många inte gillar
dem utan någon anledning. Jag anser att travare är lika mycket värda som andra
raser. Visst de är framavlade för att trava och inte något annat, men det är ju
samma sak som fullbloden de är ju framavlade för att galoppera.
Travare har problem med sin galopp och det är ju för att de är mycket mera tränade
inom trav och har då inte fått någon möjlighet att träna upp galoppen när de blir
ridhästar. Efter att jag hade en travare innan jag började ta hand Mercy så fick
jag en annan uppfattning om dem än de rykten som jag hart från många olika
håll. Travare är lika mycket värda som galoppörer, hopphästar m.m De kan verkligen
bli något som ridhästar. Det finns travare idag som tävlar dressyr och hoppning
och de har en mycket bra grundkondition efter att ha startat på travet med.

De har så mycket att lära oss människor lika smycket som andra raser. Så NEJ
det är inget fel på travare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0