Svärmare

Inatt när jag skulle sova så kom en stor svärmare in i mitt rum.
Man kan säga att det var en gigantisk geting, dem lät som bara
den och till slut när jag hade släckt lampan så skulle den givetvis
under mitt täcke och då fick jag fnatt och försökte fånga dem
med en röd bunke och ett fat men det gick ju inget vidare.

Till slut fick jag upp pappa för att hjälpa mig att få ut den, vi tog
då i med hårdhandskarna och släpa fram damsugan.
Där stod vi tills vi lyckades, kan ju säga att jag gillar ju inte att göra
den tekniken men vad finns det att göra om man inte får fatt
i den på något annat sätt.

Till slut så fick jag iallafall mitt natts sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0