tur i oturen.

Resan hemmåt gick fint, fick med mig en stickning som jag
började på resan neråt. När vi var på pendeln ner till Kungsbacka
ringde mamma och sa att Elins flyg var inställ från Kastrup
och de skulle se hur hon kunde komma hem. En liten stund senare
så fick vi reda på att de hade satt in ett större flyg men detta var
över bokat och de kunde inte lova på att hon kom med den.
Men tyill slut lyckades de fixa en tåg biljet från Köpenhamn
till Malmö.

Under tiden mamma och Andreas var på väg ner med bilen för att
hämta henne i Malmö så snackade vi vid en stund på telefonen.
Snacka en bra stund innan pappa tog över luren. Det var ju ingen
roligt första resa utomlands för henne iallafall inte på hemvägen.

När pappa och jag kom hem så reagerade jag över att en stor
björk låg vid ena diket, när jag sedan gick ner för att kolla brevlådan
så la jag märke till att den hade knäckts ca 1,5 m upp ifrån
marken. Jag ropade då på pappa så när vi hade kollat på den så
trodde vi att blixten har slagit ner i den men nu i morse så fick vi
reda på att det har varit ett riktigt fy dundrande väder med
mycket vind och vatten som hade knäckt den istället.
Takpanerna hade åkt ner ifrån granntaket. Så man har iallafall
sluppit det vädret.

Snart ska jag dra till gymmet ska bli skönt att komma dit igen.
För övrigt så blir det att fixa till allt som man inte kunnat göra
under den gånga veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0