Uteritt

Red under morgonen ut med Mercy och hans ägare, jag på Mercy
och Katta på Marre. Jag verkligen älskar Mercys gångarter,
De är lätt at hänga med i samt att han tar det dära större travsteget
utan att stick med en. Lyssnar fint på den hjälper jag ger och arbetar
fint i form. 

Snack om en lång tur, vi var ute i 2 timmar men mysigt var det
allt. Känndes framför allt i knäna att de var stela efter den sista
biten som vi fick skritta efter att Marre kommit förnära Mercys
bakdel och han sparkade Marre på bogen. Katta gick med Marre
typ 2-3 km tillbaka till stallet.

Jag passade då på att prova ett tips/inlägg som Johanna Gustafson
har laggt ut på sin blogg om att skuta fram höften dit man vill.
Jag gjorde lite skänkelvikning över vägen och istället för att hålla
med skänklarna mycket så sköt jag fram höger höftben åt vänster
och Mercy lyssnade jätte fint på det och gjorde skänkelvikning
åt vänster.

Ni kan läsa om det inlägget här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0