Händelse rikt

Vilken dag! 
Steg upp kl 05.45 för att äta frukost och klä på mig för att
göra mig iordning för att köra till Kungsbacka. Allt gick bra
kom iväg i tid med bilen. Men när jag väl var på stationen i
Kba så tog det 15 minuter innan pendel kom då den var försenad.
När vi hade suttit på den i 20 minuter i väntan på att komma
iväg så visade det sig senare att hjulen hade frusit fast i rälsen
och den kunde inte komma någonstans.

Jag han inte med Öresundståget så jag fick vänta på en annan
pendel. När vi sedan kom till Lindome och det redan var fullknökat
i tåget så började vi plötsligt backa, Det visade sig att vi hade
frusit fast där med. Men aja. Klockan 08.00 var jag på stationen
i Gbg och skulle då redan vart på Östra. Men inget numer att
ringa, så ja.

Satt på spårvagnen och var blir bättre då än att få rethosa?
känndes ju lagom kul och sedan två nysningar efter varandra.
aja när jag väl var framme så tog det yttligare en bra stund innan
jag fann mottagningen jag skulle vara på. Det visade sig först
att jag gick in i fel byggnad, men kom fram tillslut då jag hade
bara en sak att gå efter och det var ett Skepp!

Allt gick väl och blev omkring visad på de flesta ställerna på
Drottnings Silvias barnsjukhus. Hämtade Journaler.
Bättre blev det ju inte när vi skulle fixa ett skåp åt mig i källaren,
handledaren hittade inte nykel till låset som var där.

När det sedan var dags att dra hemmåt så gick ju allt bra trots
allt fast spårvagns föraren var sen till vagnen och kom där
ifrån 4 minuter sent och inte långt in till drottningtorget så var
det kö för spårvagnarna. Där satt vi en stund. Han ju inte att
äta innan jag gick ifrån mottagningen så vandrade in på
Burger king på stationen och när jag står där i kön så hör jag
att krachande ochlät verkligen som ett stort tak rasade in.

Jag beställde det jag skulle ha och när jag sedan gick ut till
pendeln så såg att det var is och snö som lyckats falla rakt
ner på golvet vid Subway. Inte minst där disken och kön är.
Hörde senare att det var en man som skadades lindrigt.
Men det var ingen vacker syn. Men jag vick skynda mig ut
till pendeln för att hinna med den hemmåt. Men isen som låg
där inne på golvet var alltså drygt 7 cm tjock. Ambulans, Polis
och Räddningstjänsten tillkallades till platsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0