Lördag

Jag och Acke rider
Åt en trevlig frukost med Elin i morse. Snacka om lite allt möjligt.
Vid halv tolv tiden bar det av till stallet där jag tog spaden och
satte igång med att skotta så att jag kunde få in två hö balar.
Men även att jag skottade en gång i snövallen mot gärdet till
så att jag kan fortsätta med dressyr träningen på Acke.

Byte om inne i stallet innan jag mockade. Plockade in Acke och såg
på nytt hur en reva i täcket som har tejpats fast innan lossnat.
Finns bara en som biter i Ackes täcken och det är Morten. Jo föresten
hörde i går att man har börjat kalla Morten för Martina xD Kan bara
gissa på en sak att när han gnäggar så låter han som antingen
en gris eller en tjej. Nä nu var jag taskig.

Acke ville absolut inte gå i gången till gärdet som jag hade skottat
upp men efter typ tredje gången så gick han ut. Berömde honom
mycket med klappar för att han gjorde det. Skrittade upp ett
fyrkantspår i snön och gick där 2 varv åt både hållen innan jag
samlade upp honom och började kräva på formen som kom
snabbt där efter. Körde en del ställninger på 15 meters volt.
Det är inte klock vad Elin Weiners hjälp har gjort nytta. :)

Blev att vi tränade på en hel del igångsättningar till trav där jag
fick vara mycket noga att han redan gick i form i skritt innan
jag kunde manna på honom till trav. Det var segt i början men
blev betydligt bättre i slutet. Provade lite galoppfattningar,
men det är något som vi får träna mera på. Innan jag släppte ut
honom så blev det att tejpa täcket och sedan spruta på lite
krubbbitar medel, så hoppas att det smakar äckligt för Morten
när han biter i Ackes täcke.

Man kom hem lagom till maten och fick då hör om hur det var
för Elin och pappa i pulka backen. Fick även se bilder ifrån där.
Haha, roligt att se dem på de små pulkorna men som sagt vi har
inte haft nere dem på ca 5 år. Aja. i morgon blir det nog att åka
áv för mig med efter att jag har varit i stallet.

Nu ska jag kolla på melodifestivalen med Christina, Elin och pappa
och äga glass med fruktsallad. Mumsigt gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0