Onsdag

Det blev allt mer att göra än vad jag hade räknat med. Åkte
in till Kungsbacka och pluggade på PA:t med Sabina och Henrik.
Vi fick gjort klart powerpointen och även manuset, är väll själv
kanske inte helt nöjd men som sagt vi är tre som ska enas om det.

Henrik följde med mig in till Kungsmässan så att jag kunde handla
hem det som behövdes i mat väg och även bort till skopunkten
vid freeport och handlade ny hela Croccs till praktiken som
börjar på måndag. Fick som sagt tag på den personen som har
huvudansvaret över alla praktikanter.

Körde hem Henrik innan jag fortsatte till stallet. Tänkte att jag skulle
rida det allra första, men efter mycket spring upp och ner i hagen
med ridstövlar så pallade inte min vader, så ja. Mårten förde
iväg Acke hela tiden bort i från mig.
  Vad ska man gör åt den hästen?. Gick iallafall in och mockade då
jag visste att det inte var något ide att fortsätta då. Var både trött
och hungrig men fick gjort klart stallet innan jag provade att fånga
Acke en gång tilloch snacka om Mårten. Han ville inte släppa Acke
så ja han fick då hänga med in. Acke kom snällt efter och njöt av
att bli ryktad.

När jag väl hade suttit upp skrittade jag ner till lilla gången som jag
skottade upp i lördags, så ville han absolut inte gå in där, men efter
han vägrade för tredje gången var jag betydligt mera bestämd och
då gick det hur bra som helst. Skrittade runt några varv på gärdet
innan han gick rakt igenom en snö vall. Snacka om häst, det blev
bara att vända tillbaka till gången och ta in honom igen. Efter andra
försöket gick han in.
Jobbade honom med mycket ställning och form men det var väll inte
det bästa för dagen. Inte så konstigt heller när jag verkligen har
slarvat med det. Få se hur det blir i morgon då det ska komma ännu
mera snö.

Är nyligen hem kommen ifrån ett Ki box pass, med Marie och Therese.
Var behövligt, ny duschad och tagit en kvälls fika och börjar bli klar
för natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0