Otur?

Har min långa prakit nu ett tag fram över. Är på en tidsbeställd
mottagning på Drottning Silvias Barn- och ungdomsjukhus.
Ska vara där i 4 veckor och började i måndags. Det är inte så
mycket att göra på mottagningen än att gå till arkivet och hämta
jornaler, ta urin-odlingar, blodtryck. Detta gör att jag får gå runt
och kolla upp andra mottagningar och avdelningar under praktiken.


Man vaknade vid 4 tiden av att min sängbordslampa åkte ner på mig
och det visade sig att Zingo hade vart upp och vällt ner den och
två böcker samt mina glasögon. Hittade glasögonen under två
böcker på golvet.
När man gick upp senare vid halv sex upptekte jag att glasögonen
var snea och lite annat men lyckades räta till dem.

När man sedan skull hem ifrån praktiken satt man fast på en spårvagn.
Två personbilar som stod för nära rälsen för spårvagnen. På ena bilen
gick bakspegeln sönder och mycket vackra repor i lacken mendan den
andra fick repor på fram skärmarna. Tur var det nog för att det hände
nära polis stationen vid norra ullevi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0