2010

Då välkomnar man in 2010. Med dunder och brak, med fest och spel, med fylla och säng.
Som sagt sista dagen på 2009 var man i stallet och red Acke. Skrittade upp ett stort och fint fyrkantspår, han arbetade fint i form i slutet av passet och det går då verkligen frammåt. Mårten ville absolut inte vara själv men han för ibland försöka finna sig i det om det inte alltid är så lätt. Uppnade dörren mellan stallet och uteboxen så att han kunde höra att vi var där inne. Då gick det lugnt och fint i hagen.

Vid ett halv två var jag hemma och Marie, fick tre korvar med bröd innan jag Peder och Marie hämtade Jeanette på stationen i kungsbacka. Vi handlade kvällens mat och mys innan jag körde hem till mig. Vi åt mycket trevlig mat och det blev en del sprit. Peder blev allt fullare under kvällen och hade verkligen tappat sin motorik innan kvällen ens hade börjat. Vi åte gott och hade trevligt. ska nog inte gå på så mycket detaljer men roligt hade vi på ett eller annat sätt.

Vid tolvslaget var vi givet vis sena ut men fyr verkerierna såg vi och några smällte vi med men inte många och bra var nog det. Jag fick tända på resten för att ingen annan ville eller så för att hålla peder borta så att han inte skulle skada sig.
Nu har de lagt sig och jag sitter här och skriver. Hehe, skulle nog se ut men var bara tvungen atta skriva ett inlegg om nytt nyårs firande. Senare idag så blir det stallet och rida Acke. annars i stort sätt och koppla av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0