Acke.

Igår kom Elin Weiner till stallet och hjälpte mig med dressyr träningen
Jag var ringrostig och har nu passat på att träna när man har lyckats
rida upp ett fyrkants spår på gärdet utanför stallet :)
Som sagt som jag sa så behövdes detta och dett kändes av lite under
dagen efter.

Fick en bra kommentar att jag hade små och fina hjälper och hade
en bra sists fast jag fick räta till skänkel rätt så ofta. Men det gick
frammåt och vi körde mycket form och ställning i skritt.
Tog ett tag innan  jag fick in knepet som jag en gång har lärt mig på
Charmör fast denna gången betydligt mjukare i handen. ;)

Red då i ca  minuter för Elin och kändes mycket bra sedan.

När jag kom till stallet idag tränade jag mera på det hela, så att jag
verkligen inte bara glömmer av hur jag gjorde :P. Gick mycket fint
och hittade rätt mycket denna gången. tränade då mera på en övning
som jag lärde mig och den stärkars Ackes bakdel, kors och rygg.
Gick halv så där i början men lyckades få honom och korsa tre steg
med bakbenen. Var mycket nöjd över det när jag avslutade.
Hade då ridit i ca 40 minuter i skritt. Hade velat trava med var aldelles
för mörkt för att kunna göra det. Sk bli mera i morgon.

Lärde mig även att jag måste passa mina egna fötter när jag tar ut honom
Blev mycket fint stämplad på foten :/ Aja sånt får man räkna med.
Ett fint litet blåmärke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0