Avtal

Som ni kanske förstår så har jag tänk att skriva ett lite avtal.
Nu tror ni säkert att det handlar mellan er och mig men så är
inte fallet. Det är mera ett offentlig avtal med mig själv. Som
jag tänktelåta er ta del av, ser ni att jag skrivar något speciellt
utanför det avtalet eller att jag inte har skrivit att jag gjort det
jag ska göra de dagar, så säg till.

Mina avtal med mig själv:
- Jag ska äta frukt/grönsaker eller popcorn när jag känner suget
  efter kakor eller annat i godis och chips väg.
- Jag ska gymma tre dagar i veckan de dagar som jag sätter nu
   kan ändra sig vid jobb eller studier men det måste vara tre
   dagar i veckan.
- Jag ska ut och röra mig på något sätt varje dag, som att gå
  promenader, jogga eller något annat i motionsväg.
- Alla de bilder som jag har fotat på tävling under det senaste året
  måste fixas iordning.
- Jag ska har fotojobb vid sidan om, och då sätta ut en annons
  samt att fixa en hemsida.
- Jag ska skaffa jobb under hösten för att söka vidare till högskolan
  till våren igen.
- Jag ska meditera minst fyra gånger i veckan, för atta kunna 
  fokusera och må bättre.

Detta ska nu gälla från och med på måndag och då ska jag följa
dem till punkt och pricka. Jag kommer skriva de jag har gjort ut
i från detta avtal på bloggen så att ni får följa det med.

Nu kanske ni undrar om jag är knäpp eller något annat men jag
gör detta just för att jag vet att jag gör det annars inte.
Så undrar ni mera på varför så fråga, det skadar inte samt att
det kostar inte att fråga. Det kan hända att man får en erfarenhet
på vägen, så våga fråga om ni undrar något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0