Förtydligande om Gammelvala

Fick ett förtydligande kommentar om gammelvala från Christina

Ser verkligen fram emot att du följer med till Gammelvala och det
vackra Värmland. Ett förtydligande: Gammelvala är ett evenemang
som pågår i 8 dagar där man visar hur det såg ut och vilka vardagssysslor
man hade i ett bondesamhälle för 100 - 150 år sedan. De människor
som arbetar under veckan går klädda i tidsenliga kläder. Där finns även
försäljning. Om googlar på gammelvala så finner du hela programmet för veckan.

Jag kommer själv att skriva om det jag upplever, mera fakta om
saker som jag finner där samt att jag kommer att fota en del bilder
med som jag kommer berätta om på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0