Gammelvala

Snart kommer pappa tillbaka igen efter att åkt till Kungsbacka
och hämtat Christina. Så ikväll ska vi snacka om Gammelvala
som jag ska åka med upp på. Det är en en vecka som olika
personer och försäljare kommer till för att visa upp man man
gör och sälja sina saker med. Christina ska vara där och
växtfärga garn, har tänkt att hjälpa henne då samt att jag kommer
även att springa runt med min kamera där med.
Har ju liksam bara sett bilder där ifrån och berättande som jag fått
höra med. så nu när ändå inte har mycket att göra i nästa vecka
tänkte jag mig att ta friheten i akt att köra upp med BMW.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. har fixat klart mitt CV
på arbetsförmedlingens hemsida så nu är det att söka jobb via
platsbanken annars ska jag redigera mitt andra cv som jag
har gjort i ett word dokument och skriva ut dem, kopiar upp
den i mängder innan jag kan dela ut den på olika ställen som
jag kan tänka mig att de behöver tim anställda eller vikarier
under hösten.

Kommentarer
Postat av: Christina

Ser verkligen fram emot att du följer med till Gammelvala och det vackra Värmland. Ett förtydligande: Gammelvala är ett evenemang som pågår i 8 dagar där man visar hur det såg ut och vilka vardagssysslor man hade i ett bondesamhälle för 100 - 150 år sedan. De människor som arbetar under veckan går klädda i tidsenliga kläder. Där finns även försäljning. Om googlar på gammelvala så finner du hela programmet för veckan.

2010-07-16 @ 23:42:15
URL: http://stickchris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0