Mkt drivning

Precis som ni kanske kan tänka er så gick dagens ridpass till
att nästan konstant sitta och driva på hästen frammåt. Jag blev
ombed att rida den så att stallägaren kunde få mera hum om
vad hästen kan samt vet hur hon är. Så jag red först själv i
paddocken en stund.

La stor märke till att jag var tvungen att ha spöt annars gick
hon och sov och kunde inte gå frammåt. Så det var bara att
sitta av och hämte ett spö. Försökte göra lite skänkelvikningar
men det gick ju så där, hon kan detmen fick använta stora
hjälper för att de skulle kunna ske.

Hon går barfota ochd et la jag märke till att hon inte kan göra
när jag började trava, snacka om vilkenotakt det blev.
Känndes inte bra då, men med mycket drivande frammåt
så blev det bättre. Galoppen var inte att prata om, även där
fick jag använda stora hjälper i fattningarna och verkligen
hålla kvar henne på spåret, då hon har tendenser att dra sig in
mot mitten (mest i vänster varvet).

Skrittade sedan upp till ridhuset så stallägaren till Valsäng kom
ut och följde med in i ridhuset och kollade hur hon gick.
Även hon tyckte att hon skulle skos fram. Berättade vad jag hade
upplevt i paddocken och gjorde samma saker inne i ridhuset.
Såg att stallägaren satt och funderade en stund och jag passade
även på att ta några skutt på hindrena som var i ridhuset så hon
fick se hur hon hoppar med.

Sammanfattning:
En häst som man måste ha spö på, men kommer ingen vart om
man inte driver henne, drar in mot mitten i vänster varvet.
Svankryggig och måste ha skor fram, har tidigare gått 1.10
hoppning.

Ska rida henne i morgon bitti igen och får då hoppas att hon har
fått skor fram.

Kommentarer
Postat av: Ida

Svårt att rida en häst som inte gillar när man tror man kan bestämma över henne? hihi:)

Du kanske fattar varför det står Diva på grimman..

2010-07-05 @ 22:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0