Invigningsdagen

Nu är man tillbaka i huset efter en lång dag i Brunnskog.
Har hälpt till att hänga upp garn, fylla på vatten i grytorna
innan man började elda med. Mycket stickat kom fram i ena
boden som jag har hjälpt till att sälja lite och det går allt frammåt.

Det blev även färgning av garn, det man färgde med denna gång
blev av lökskal och tuschlav. Resultatet blev:
 
Lökskal                        Tuschlav

 Jag var och kollade på invidnings cermonin som man bröjade med
där alla arbetarna fick tåga till scenen och sedan vidare till sina
arbetsplatser.
  

Dagen gick och jag hjälpte till med försäljningen av stickat, hjälpte
Anton och bygga en bil, kollade mig omkring på olika ställen,
tog en massa bilder innan jag gick och satte mig framför en föreställning
av Fröding:
  
Mer fakta och info om frödingspelet kommer under veckan då jag har författat
klart den texten.

Nu har jag precis ätit kvällsmat och duschat så sängen väntar. Imorgon blir
den an andra dag på gammelvala och ska färga med två nya växter, mer om det
kommer i morgon kväll.

Kommentarer
Postat av: Julia

Någonstans där bakom soldaten går jag och spelar fiol :)

2010-07-30 @ 19:58:07
URL: http://juliaperssonsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0