Akuten

Nu har man varit och dreglat på akuten igen två pass. Många undrar
nog varför jag älskar akuten, men kan enbart svara att jag gillar att
ha saker att göra och inte alltid bara sitta still och vänta på ringningar.
Detta gör då att akuten farsinerar mig, även med att det kommer in
patienter som olika diagnoser. Just att det är så utbrett.

Jag vill ju helt arbeta inom ambulansen, men skulle det inte passa mig
så blir det absolut akuten. Vat nu vad alla rummen har för numer,
vilka som är väntrum m.m.
Men jag är ju inte som alla andra. Speciellt när det ambulanserna ringer
för att de kommer med en patient lystrar jag upp och blir genast intresserad
av vad de kommer med för något intressant. Haha.... jag är då kanske
skadad, Jag Älskar Det!

Har under två pass hjälpt till vid gipsning av två riktigt fula handleder som
varit brutna. Inte vakra då benen har sutit lite ovanför den andra.
Har tagit mycet CRP för att kolla om patienterna har en infektion och hjälpt
till med inhalationer för att vidga luftrören för de små barnen som har
förkylningar.

Bara längtar till passet som jag ska gör apå måndag igen på akuten,
man får änna dra mig där ifrån för att jag ska gå hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0