Helgen

Han inte blogga i går då jag satt med en del skolarbete då jag varken var i
Göteborg eller i stallet.
Regnade gjorde det att bra tag fram till ett tiden igår. Hästarna var genom
blöta så det var ingen ide att rida i regnet för den delan heller.
Acke fick vilat igår och ska se om jag kan skritta honom idag.

Elin och jag var på bio igår kväll och såg Preciuos. Mycket bra film men ingen
rolig handlning.
Handlar om en 16 åring som är gradvid och bor med sin mamma som lever
på socialbidrag. De har inte mycket pengar och det gör att Preciuos har det
svart med att hitta mat att äta. Degtta påverkar även skolgången då rektorn
får reda på att hon är gravid för andra gången. Hennes första barn var född
med Down´s Syndrom. Rektorn stänger av henne ifrån skolan och hon
får börja i en ny skola som 6 elever går som har haft problem själv och hoppat
av skolan. Läraren engagerar sig mycket i lärandet och hjälper Preciuos med
hennes problem och mad att öka hennes självfötroende och självkänsla.

En dag föder hon en frisk son. Läraren och klassen träffar henne ofta.

Mer kan jag inte skriva, då tappar den spänningen och meningen med att se
den. Det är verligen värd att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0