Måndag

Vilken dag. Började med att man hade glömt av att studentmössan
väntade på en i skolan. Det gick i allafall en lektion innan jag kom
på att den hade kommit. Så plockat ut den och kollat på den gjorde
jag absolut med en gång. Allt var rätt stavat och jag var lycklig
över att få ha hem den. Det känns nu verkligen som om att det
inte ärlångt kvar till studenten. Skönt iallafall.

Var och fickade med Sabina efter skolan i väntan på bussen till
stallet. Mycket snackade efter 5 veckors borta ifrån skolan. Men trevligt
hade vi. Tog en snabb sväng om i CC, såg många fina bluesar och
sommar klänningar som jag ville ha men måste verkligen spara mina
pengar till att skaffa en ny mobil, fylla på gymkortet och även fritidskortet.
Varjör skulle mobilen vara i vattnet?.

Hänt är hänt. Var i stallet en stund. Mockade snabbt i ordning och fint
blev det. jämnade till bädden innan jag fyllde hö påsarna.
Sopade av golvet och tog upp det i skottkärran innan man körde det
genom hagen till den stor gödselstacken som har vuxit enormt mycket
under vintern. Hämtade sedan in en bal som visade sig vara möglig
så det var bara att köra ner den till brasan och hämta en ny.
Den var betydligt mycket mer fräshare så blev snabbt att lägga in
en varsin påse i boxarna innan jag fyllde på vatten.
Hade ju tänk att rida men i och med att det regnade och att hästarna
fortfarande stod och åt på middags höt så blev det inget med den
saken. Vill verkligen ha ett ridhus att rida i eller en paddock.

Absolut inte roligt att enbart hålla sig på vägarna på varge ridpass.
Nu när snön smälter blir gärdet inget vidare heller. Sörjigt och lerigt
nej absolut ingen ridning där. Vill inte riskera snart 20 åriga Ackes
ben och kropp.

Under kvällen roade jag och pappa oss med att titta på en film ifrån
2009 års folkrace tävlingar. Mycket roligt att de sen i början när
funktionärerna i Jönköpings Luciarace sprang runt med tomtekläder
och lucia linnen. Gapflabbade som en galning när man såg dem.
Filmen var 4 timmar och 5 minuter men absolut värd att se om
man gillar när det crashar inom folkrace. Många rulltårtor och krokar.
Gillar inte det i vardagskörningen kan jag direkt meddela men när
det är på lek och att man har kul av så absolut.
Men iallafall såg mycket folkrace, lite rallycross, rally och banrace men
den avslutade med ett race med husvagnar. Det är absolut värt
att se i verkligheten. Har ej gjort det själv men vill det absolut.

Nog skrivet för mig. nu är det sängen för att sedan ha en pluggdag
hemma under morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0