Zingo

Zingo har varit i mina ägor i snart 3 år. Han har verkligen förgyllat
mina stunder massor av gånger. Visst att man blir sur på han ibland
men innerst inne älskar jag honom.

Duktig jägare är han verkligen, minns så väl när han kom in med
en svart snok. Vad länge han lekte med denna snoken med. Den
överlevde hur länge som helst. Inte fick man röra den knappt.
Men lilla busen kunde inte enbart dra in snokar, utan det var
fågelskelett som kom in, två levande fåglar har kommit in, fem
näbbmöss varav alla har dött. En gång kom han till och med in
med en Groda.

Jag är då inte ensam om att digga alla hans stilar i våran soffa.
Nej då, speciellt så impar han dem inför mina kompisar. Hihi.
Min underbara katt som verkligen gillar att se upp till en eller något
år det hålet. Ska lägga upp bilder på hans underbara stilar.

Det ända som går ner i fisk väg är kokt lax. snacka om en kräsen katt
men allt annat förutom fisken funker hur bra som helst.
Busa kan verkligen göra. Älskar framför allt att kura bakom en väg och
väntar på att man ska gå förbi så att han kan springa upp på vaderna
på en. haha, jagar mig framför allt. Är han inte i soffan så finner man
honom ofta under en matta, eller utomhus.

Scår att fatta att jag snart har haft honom i tre år. Fick honom av pappa
så jag flyttade ner till honom. Jag saknade ju Lufsen som vi hade när
under hela min uppväxt. Han dog när jag var 15 år. Men Lilla Zingo
har verkligen livat upp stämningen i huset. Enligt pappa är han go men
kan vara jobbigt när han tigger mat och pappa är trött och stressad.
Absolut ingen bra kommunikation.


En av alla bilder som säger att han borde heta Gustav.
Skön stil i soffan, fjärrkontrollen, bara lasgnen som fattas.


Älskar denna bilden som jag tog i Juni förra året.


Kommentarer
Postat av: michaela

Så lite gumman :) <3

2010-03-25 @ 17:03:36
URL: http://miski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0