Balen

Vi samlades allihopa i Badhusparken i Kungsbacka för att alla
närstående och vänner skulle få se oss innan vi fortsatte in till
balen som var på valand i Göteborg.


Skulle inte ha gått i solen under helgen med bh band och linne, ni ser
ju varför.

Det var riktigt roligt att få sa alla andra så uppklädda och framför allt
var det finns för balklänningar. Det var då massor av olika klänningar
i alla dess former och storlekar.

Vid halv sju så började jag, Marie, Alex och Helena gå bort till bussarna
som skulle ta oss till Valand. Vi hade trevligt på vägen och fick sitta
och måla Alex naglar då hon inte hade hunnit det under dagen.

Väl framme på Valand så fick vi stå utanför en bra stund innan vi fick
komma in och ta för oss varsin välkomsdrink. Såg två journalister ifrån
GP som gick runt och tog bilder och ställde frågor. Tyvär kom jag inte
med i detta. När vi sen hade kommit in så fotad vi oss ett gäng.


Emma, Alex, Jag, Helena, Marie och Ewa.

Vi fick gå en trappa upp för att komma till matsalarna. De var stora och
luftiga och riktigt vackert att se. Vad jag minns så gick det i rött och grönt.
För rätten stod redan framme på borden när vi slog oss ner, vi fick sedan
vitt vin eller cider till den. För rätten var grovt bröd som hade skagen röra
ovanpå och saladsblad med en bit citron på. Gott var det, men hungrig som
man var ville man ju ha mera.

Varmrätten bestod av potatisgratäng, oxfilé (snarare mer rostbiff) och sås.
Efterrätten var kaffe och en liten Drömkola kaka.

Verkligen en stor HISS för maten och fextvången som vi åt på. Men DISSEN
var att min klass hamnade så ensidigt att vi varken såg eller hörde ortdenligt
vilka som blev balensdrottning och kung, vem som hade snyggast uppsättning
samt balklänning. Det gilades inte.

När maten var över så fick vi gå ner igen för att ha kul till liveband och dricka
med mycket mingel. Även här blev musiken en DISS, vi slog oss ner vid en
lite lugnare ställe och där hörde man hur två olika låtar krockade med
varandra hela tiden, det var inte roligt. hade varit bättre om de enbart körde
på livebandet.

Förövrigt hade jag riktigt trevligt. När jag skulle hem så eskoterade min far
mig till bilen som stod på guldheden. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0