Stallet

Kom nyligen hem ifrån stallet, har varit och pysslat om Acke.
Stallet avgjordes på en kick då det inte är så mycket att göra,
men tog självklar in och ryktade Acke i 40 minuter. Fin blev han
efter allt intorkad lera som fastnat i hans päls då han har rullat
sig i hagen.

Han glänste fint fast skulle nog allt behöva en bad för att få väck
taglet som inte vill lossna, han ser ändå sketen ut. Borstning
hjälper inte för tillfället.
Tog även ut honom på framsidan i 50 minuter så att han kunde
beta, mötes hans ägare då och fick reda på att han skulle få nya
skor så ja bestämde mig för att stanna kvar tills han fick dem.

På något sätt kommer det 'ndå vara bra om jag fortsätter ta hand
om Acke, men det känns fel att vi är tre personer som ska ta hand
om honom, samt rida när han är ordentligt igång. HAr inte bestämde
mig om jag ska fortsätta med honom eller om jag ska låta hans
ägare få sköta om honom helt och hållet. Men jag får se hur det blir
inför sommaren med.
   
Har inte fått något sommarjobb änså länge och det är ca 2½ vecka
kvar till studenten, känns otroligt knivigt med att jag kanske inte får
in några pengar alls. Men samtidigt kommer jag kunna träna hur
mycket som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0