Regnet öste ner.

Som jag skrev under gårdagen så skulle jag förtydliga
folkrace dagen och här kommer den.

Marie och gick upp vid sjutiden. fixade en go frukost till oss
både innan vi klädde på oss varmt och hängde även upp
en tvättmaskin jag hade kört under natten.
Vi tog min bil gemensamt bort till förlanda banan, vi fick
reda på vart på banan vi skulle vara i rullargruppen under
funktionärsmötet innan vi vandrade iväg och hälsade på
Helena och Familjen Samuelsson som skulle köra.

När vi skulle dra oss upp till banan och ställas upp oss inför
första start så började det regna. Som tur var hade det redan
gjort den en stund på morgonen så man var ju extra beredd
med regnkläderna på. Fast kunde inte hitta byxorna till
regnstället så det blev utan dem.

Tävlingen startade med två debutanter, den ena fik svartflagg
då han körde fel, det händer inte ofta. Men det fortsatte och
den första rullningen kom under första heatet av seniorerna.
Sedan kom det ytteligaren en inte lång från mig några heat
senare. Men regnet gjorde hela banan blöt och lerigt så var
var inte lätt att köra där om mna ej hade rätt däck så att
säga.

Under omgång två så spöregnade det i stort sätt hela tiden,
vattnet rann ner för regnjackan och över till byxorna så
man var i stort sätt genom blöt ifrån midjan och ner. Men
jag var glad iallafall för att kunna ha kul i regnet och se på
folkracet. Det blev även en del puttande men mest att sätta
fast linan för att man skulle kunna bärga.

Men vädret blev betydligt bättre under finalerna och regnet upphörde
bra var det men banan var fortfarande lerig och det hindrade
ingen. Men körde D, C, B och A för seniorer och A för Juniorer
i finalerna.
Björn samuelsson kom fyra u C finalen bland seniorerna och
Linda Samuelsson sexai A final bland Juniorerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0