Arbete från marken.

Undet tiden jag ryktade honom kollade jag över såret som han
har på ryggen, den varken vara eller ömmar för honom nu.
Den läker mycket fint men för att det inte ska gå upp igen som det
har varit under veckan så ska de vila några dagar till. Men sen får
man även se vad hans ägare tycker med.

Gick ut i paddocken och körde lite lydnad ifrån marken, han ska gå
nr jag gå, stanna när jag stannar osv.
La mycket fokus på att han ska rygga när jag vill att han ska göra det
och det blev bättre och bättre ju mer vi gjorde, fortsätter jag med
det när jag har honom tror jag garanterat att han gör det innan jag
ens har lagt handen på bogen.

Släppte honom sedan lös och fokuserad på samma saker som jag gjorde
med grimman på, det gick fint där men där är det snarar problem
med ryggningen då han hellre går unden med framdelen istället.

Han fick även springa av sg en lite stund och fokuserade sedan på att han
skulle komma till mig istället för att jag ska gå fram till honom och sätta
på grimman, detta tog ett bra tag. Ca 25 minuter innan jag kunnde sätta
på grimman igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0