♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Jag heter Klara Hjorth och tittade ut i världen på Varbegs BB 
den 7 Januari 1991. 1½ år senare kom mina andra lillasyter
Julia som sen enbart blev 9 månader gammal pga drunkning.
Ett halv år efter Julia kom min andra och sista lilla syster Elin.

Fram tills jag var 7-8 bodde jag i Kungsbacka med mina två föräldrar
sedan skiljes se och jag flyttade med min mor till en lägenhet där
vi bodde i ett år innan vi flyttade till Borås, där jag verkligen
vantrivdes. Pappa flyttade uta till huset i Gällinge där han och jag
bor idag men jag gick högstadiet uppe på Tjörn dit jag och min
syster flyttade till och där hon och mamma bor än idag.

Jag är klar undersköterska och tog studenten den 4 Juni 2010
på Aranäsgymnasiet i Kungsbacka. Går nu i väntan på intagsnings
beskesd till högskolan för att läsa till Sjuksköterska.

Jag har alltid haft djur under hela min uppväxt och det började med
tre katter och en hund har även haft ett marsvin, 7 kaniner
och flera katter där med. Idag har jag min katt Zingo som är
3 år gammal, slänger upp en bild på honom i slutet av presentationen.

Hästar är nog mitt liv kan jag nog allt våga säga. Har ridit och tagit hand
om dem i 13 år nu och kan inte tänka mig att sluta med det heller.
Jag började på ridskolor och är idag medryttare åt en travare.
Som jag kan skriva mer om i ett annat inlägg.

Hur jag är som person? ja det uppfattas alltid olika men alla säger alltid
att jag är vänlig, pålitlig, omtänksam, rolig, positiv.
Jag ställer upp för det mesta på allt och tycker det är roligt att vara med
mina närmasta kompisar. Jag är något blyg inför nya personer men lyckas
alltid dra undan den och ta fram mig själv efter en liten stund.
Kan vara lat av mig ibland speciellt när det gäller städning. För övrigt
så gillar jag att hitta på saker och dona och ha mig.

Jag har även en Nikon D3000 som jag nu har ägt i ett år, fick även att
Tamron 55-200mm objektiv i julklapp av min far och detta är jag iväg och fotar
med på olika häst tävlingar, men det har även blivit en hel del natur samt bilder
på de personer som jag träffar.

hmm.. Ja det var lite om mig

Marie tog bilder unde tiden jag var hos frissan. Men detta blev slut resultatet.
Zingo                           Zingo               Jag                 Jag
Klicka på bilderna för att få dem större.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0