Promenad

Båda bakskorna på Mercy glappade och man kunnde vika på dem
så det blev ingen ridning idag, uatn vi gick ut en runda istället.
Han stannade och vägrade gå en stund men började då direkt
att ta honom i lite cirken för att han skulle tycka det vara jobbigt och
sedan går ur cirkel åt det håll vi ska. Fick göra det två gånger
innan han snällt gick vidare utan problem.

Han gick iväg något snabbar än jag var så fick bromsa upp honom
och ibland gjorde jag halt och ryggade honom för att han skulle
återfå koncentrationen på mig igen och inte på allt runt omkring.
När han lyssnade på mig mera så höll han jämtakt med mig.

Vi var ute i 20-30 minuter och skönt var det ändå att gå med honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0