Allt som hände i stallet idag

Har vari i stallet i ca 6 timmar men det känns som mera. Mycket blev
gjort och gymmet gjorde man i stallet snarare. Började med att Mocka
hos Mercy fortsatte sedan ute i vinterhagen och mockade på gruset.
Efter 5 skottkärror i hagen så blev den rengjord med slangen innan
det plockades upp hö utanför stallet, fortsatte sedan och mockade
Lanes box. Så har mockat hela 7 skottkärror fulla.

Fixade iorning Mercys kraftfoder och hö. Rengjorde Lanes och Mercys
vattenhink och fyllde på nytt vatten samt hängde upp dem.

Bx och jag tog in Lane och Mercy, de fick varsin genomkörare av borstarna
innan vi gick ut i paddocken och busade med dem. Mercy tyckte det ver jättekul
och spänstade till sig i traven när han sprang förbi en. Mercy var så taggad
och Lane blev verkligen trött och orkade inte hålla jämna steg med Mercy men
de tyckte det allt var kul. Lärde mig även hur jag ska göra för att kalla in
Mercy till mig utan att jag ska gå till honom, det tog en liten stund men det
gick, nu ska jag över på detta och tror det blir mera bus på lördag med.

Annars red jag även Marre, lite oväntat. Märkte att han kunde en hel del
engelskdressyr och kämpade för att lyckats, han är western riden med
sin ägare. Mycket intressant att prova honom faktiskt. Han behöver en hel
del hjälp med att behålla ett jämnt tempo samtidigt som man får visa vad
man vill göra.

Kommentarer
Postat av: Evelina

åh, så mysig och julig header du har :)!

2010-11-10 @ 19:17:08
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-10 @ 19:42:47
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0