Dressyr

Idag blev det ett dressyrpass i paddocken i blåsten, han var stel
i båda sidorna i början men allt efter som jag började jobba honom
på kort tygel i skritten så lossnade vänster sidan allt mer, men hade
snarare problem med högersida. framför allt att få honom ställa sig
runt inderskänkel i högervarvet. Det blev mycket jobb i skritten.

Traven var han seg i början men efter ett litet tag så kunde jag reglera
tempot och han kä'nndes vin i vänstervaravet och vi fann även de tempot som
vi letade fram när Elin var här. Han blev då riktigt fin, när jag sedan
bytte till högervarvet så för svann den fina ställningen och han ställde
om sig aoutomatiskt utåt så fick gå ner till skritt och jobba på nytt mer
ställning och jobba mycket med innerskänkel för att få ut honom på volten.

Det blev lite bättre så valde att nöja mig där och gjorde lite galoppfattningar
som satt riktigt trögt idag. Jag fånmgade upp honom, ramade in honom med
skänklarna, halvhalt och sedan fattning. Det gick 2 gånger av 8 försök.
Men samtisigt kännder jag att vi båda måste jobba mycket med ställningarna
att han inte ramlar inom samt att han ska bli lite mera lyhörd för mina skänklar.

Det verkar även som om Elin kan komma ner och träna oss på lördag igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0