Mercy

Åkte in för att hämta pappa vid kvart över tio tiden. Hämtade ut två stora
paket samt handlade lite innan Pappa släppte av mig vid stallet.
Bytte om snabbt inne i sadelkammaren innan man mockade boxen.

Hämtade in Mercy, ryktade honom en stund innan dressyrsadeln åkte på.
Väl ute i paddocken så skrittade vi fram på lång tygel. Han var pigg och frammåt
och gick med övertramp i skritten. Styre honom på de olika ridvägara med
hjälpa av vikt och skänkel. Allt eftersom så plockade jag upp honom
lugnt och stilla med tygel och började känna vart kontakten med hans mun
var någonstans. Han gick på fint i början och lyssnade på vad som skulle
göras. Men allt eftersom så fattade han galopp fast jag inte hade gett någon
skänkel för det, tog tå tillbaka honom och försökte få honom i en lugn och mjuik
trav.

Han tog bettet och for upp me dhuvudet och försökte springa iväg. Jag satt
mycket med att försöka loss honom i munnen och hålla bettet rörligt så att
han inte skulle ta den igen men det blev några gånger till som detta hände så
vi trilskade mot varandra. Efter som så slutade han lite mer och jag försökte
då samla ihop honom och får mera bakbens aktivitet men då började han om på
nytt med att ta bettet. Avslutade passet med att köra mycket övergånger
istället för att vi inte skulle hamna i samma situationer hela tiden.

När jag travade av honom så kom regnet och blöt kunde man inte undkomma
att bli. Var faktiskt ohyfsad och red in i stallet och hoppade av där.
Bytta snabbt sadeln mot täcke och bogskydd och gav honom ett äpple då han
ändå hade varit fin i slutet innan han fick komma ut i hagen igen.

Blev även att man tog med sig skottkärran ut och mockade hela grusdelen som är
vinterhagen efter att man var klar med allt i stallet. Mockade där i spöregn och blev
verkligen genomvåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0