Mercy

Jag valde att rida honom lite idag, prova hur mycket hans bullor
på ryggen påvärkade honom. Har har några bulor i olika storlekar
på ryggen som vi antar är efter hans allroundsadeln som behövs
stoppas om. Även om vi har gått över till dressyrsadeln som ligger
bättre på honom så har dessa inte klingat av. Så han har fått stå,
blivit tömkörd och longerad sen i måndags då dessa hade blivit
värre.

Idag valde jag då att ta litet dressyrpass mäst för att känna av hur
bulorna påverkar honom i ridningen med sadeln. I början av passet
märkte jag ingenting och han gick fint frammåt men vill inte riktigt
komma in i formen, efter mycket pillande och klappande så slappnade
han av mera men jag fick aldrig någon rygginverkan från honom.

Efter att har travat fram lite lätt så gjorde jag mycket halvhalter för
att få honom mera kompakt och använda bakbenen, detta kräver ju
då att han använder ryggen med och så fort han fick göra det så märkte
jag att han streta emot och spände sig lite.

Jag valde tidigt att avsluta där och gå in i stallet igen, där kännde jag
över ryggen och han ömar inte och har inte ont när jag trycker på bulorna.
Men anar att vi får arbeta honom ifrån marken ett tag för att se om de
går ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0