Dressyr

Det går allt frammåt för oss båda nu, men känner verkligen
hur jag måste rida för en tränare nu eller att få ner Elin W
som kan träna mig. Baehöver ett par ögon och lite kretik
ifrån marken.

Han var stel i höger varvet fast inte lika mycket som han brukar
han använde mera rygg idag och formen behöver slipas på lite
mera. Det blev mycket slipande på fattningarna.

Han var lite seg frammåt men efter någon fattning så vaknade
han till och lyssnade fint, han har fortfarande problem med att
han kutar in i fattningarna, när det sker så låter jag honom
gå en kort bit i galopp och saktar sedan ner honom till trav/skritt
och gör om det på nytt. Efter några gånger så blev det bättre.

En stund in på passet så fick han inte riktigt med sig sina framben
utan gick ner på knäna, både han och jag blev förvånade men
jag lyckades hålla mig kvar. Men han skada sig inte och vi fortsatte
med det vi höll på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0