Horsemanship

Idag var det horsemanship som gällde, att finna han och min kontakt
så att i lättare ska kunna läsa av varandra. Framför allt förstå varandra
via kroppspråket. Höll på en längre stund med att att jag stog stilla i
en ring och ledde runt Mercy i en åtta runt två koner, var svårt i början
men efter att Bx visat mig och även provat att göra det på Texas gick
jag över till Mercy igen och det blev allt bättre. Hade bara svårt att
korta repet efter att ha längt ut det.

Med mer träning kommer det, se skulle vi gå över en "bro". Han ville
absolut inte gå över den utan det tog en längre stund innan han satte
upp en hov på den, när vi väl tyckte det var bra så hade han satt upp
båda frambenen på den oh kunde stå så en liten stund.

Nr han var duktig skrittade vi ut en liten stund upp till galoppbanan
tog ett varv runt den igenom grannstallen innan vi gick tillbaka.
Red då i enbart repgrimma och grimskaftet och det var då första gången
jag gjorde det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0