Westernsadel

Idag vart det ridning med western sadel, gick att köra dressyr
i den trotts allt. Fast lagom roligare var det att ha en pigg Mercy
som inte ville riktigt det jag ville samt att han var stel i vänster
sidan, vilket slutar med att ett barbacka pass i morgon med mycket
lösgörande övningar för att få loss honom.

Fick ett host anfall ett tag och fick sitta av så jag skickade upp Bx
på honom en stund tills min hosta la sig. Hon arbetade med honom
en del och han kunde till slut gå i lugn trav i hörnpasseringen
utan att gena. Satt upp sen igen och arbetade honom i traven
samt att påbörja att lösgöra honom i vänster sidan.

När vi var klara så blev det lite avspolning innan jag gick med
honom runt sommarhagen. Han verkade nöjd med att få springa av
sig iallafall.

Kommentarer
Postat av: EmmaK

ok ;-)

2011-04-20 @ 21:15:04
URL: http://emmakarlssonz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0