Har nu hämtat Lady.

Puh, vilken märre jag har fått tag på, nej nu ska jag inte vara negativ
hon är helt underbar. Men det dära med lastträning det behöver tränas
med en hel del. Stackars Marre som fick gå ut och in i transporten.

Försökte med många olika knep och efter ca 1 ½ timme så var hon
äntligen inne i transporten och snabbt fick vi slänga in Marre som tur är
går på utan större problem. Under transporten till stallet stod hon lugnt
och var inte ens svettig när vi var framme vilket gjorde mig förvånad.

Under tiden Bx flyttade Nifty och släppte ut Marre i hagen så gick jag med
Lady i paddocken, oj vad lugn hon var men så nyfiken. Stod stilla en
stund sen lite skritt, stilla en stund och så höll det på. Men ack så mysig
hon är speciellt med sitt lilla hjärta i pannan.

Släppte sedan ut henne i hagen med Marre och Lane, blev en hel del
springande och snacka om att hon kunde säga till Lane när han kom för
nära, och han vågade sig aldrig riktigt fram till henne med.
Hon stod lugnt och still och betade när jag åkte från stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0