Horsemanship

Efter som regnet gjorde att man inte blev sugen på att rida direkt så
hämtade jag ändå in gumman, pysslade om henne en stund innan
repgrimman fick åka på, hon blir som sagt bättre och bättre på det
men det är långt kvar. Arbetade henne en längre stund med grimman
innan man släppte henne lös.

Lady vill som sagt vara nära mig som person hela tiden och gjorde
något abdrupt mot henne nu och skickade iväg henne istället,
hon anslöt sig snabbt till ett hörn där hon ville vara och då fokuserade
jag på att jag skulle vakta detta hörne så att hon inte skulle kunna
ställa sig där. Hon undrade många gånger varför jag gjorde så men
allt efter som jag sprang så blev jag slut, Bx gick då till bilen och hämtad
ett paraply och ställdes sig i det hörnet och då blev Lady genast ställt och
for iväg till andra sidan av paddocken och ville inte vara nära det.

Jag gick till mitten av paddocken och satte mig ner på huk för att se
om hon kunde lägga fokusen på mig och komma till mig med, men
hon var lite för uppspelt över att hon inte fick vara i det hörnet över
huvudtaget så jag avvaktade och gick ställde mig bredvid Bx under
paraplyet efter en lång stunds funderingar från Ladys sida så vågade
hon sig fram sakta men säkert till oss i hörnet. Det var mycket gåendes
fram och tillbaka men hon hade ändå fokusen på vad vi gjorde och visade
det genom att kolla på oss och ha örat in mot oss.

Hon kom till slut fram till oss och var 1 meter ifrån oss. och då tyckte vi att
det räkte bra och avslutade där. Nykomlinge kom även då med transport
till stallet så Lady fick komma in i sin box och vila och göra sig ännu mera
hemmastadd i boxen. Blött var eftersom vi höll på i regnet.

Fick även två bilder på oss när vi höll på så de kommer upp så fort jag
har fått sparat och redigerat dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0