Promenad och Horsemanship

Medan man var inne i sadelkammaren och flyttade in alla Lady och
mina saker i det skåpet som man ska ha ett bra tag fram över så hörde
jag att Lady har gjort sönder hagsnörerna mellan två hagar. Givetvis
var hon riktigt nyfiken på Texas och gjorde detta ihop med att de hälsade
på varandra över staketet. Men sånt händer.

Väl inne i stallgången borstade hon ren och fin, trimmade lite med saxen
mellan man och pannlugg så att det inte ligger allt för mycket man mellan
grimman och hennes päls. Hovskägget fick en lite lättare trimning med
så nu ser hon allt ut som en tävlingshäst men en mycket vacker sådan.

Vart sedan en längre promenad med Bx och Marre, hon testade mig en
del lyssnade inte alltid på vad jag sa och liknande men efter mycket om
och men så blev det bättre. Men inte fullt så bra men vad ska man förvänta
sig i början? inte allt. Ju mera vi lär känna varandra och jag redan sättar
mina gränser nu dessto bättre kommer det att bli med. Så det är bara stå
ut och ha mycket tålamod och säga till henne när det inte är bra så hon
vet vart jag står någonstans.

Eftersom hon inte lyssnade fullt så mycket på mig på promenaden så blev
det ombyta till repgrimma och sedan ut i paddocken och köra lite
horsemanship, ack så jobbigt det var tycker hon men efter en stund började
hon tänka om och fundera på vad jag verkligen ville. Tränade ryggningen
och när jag gjorde något drastiskt så blev hon genast ställd och förvånad
och ställde sig lite på grund av det men slutade upp med det efter en stund
när hon började förstå vad jag ville innan jag fick göra det större rörelsen.

Roligt är det allt och allt detta gör mig så himla fokuserad och arbete med
henne och se alla framstegen hon har gjort i slutändan. Nä vad roligt det
kommer bli och kännas då.

Hon fick sedan komma ut i en ny hage och träffa Texas och Nifty nu, Stackars
Texas blev nästan heölt slutkörd av henne, Lady är betydligt mycket snabbare
än vad han är men ack så brunstig hon var. Vilket slutar med ett dusch för hennes
del under morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0