Tårta på nästa stallmöte

Då fick både ryggen och huvudet smaka på gruset idag, men ack den
som ger sig. Upp igen kom jag någon minut senare.

Så här var det efter halva passet, i galoppen gjorde hon en oväntad
sväng från mitt håll och ner åkte jag då jag inte hade balansen rätt i
stigbyglarna. Annars började det rätt så dåligt när man hade suttit
upp, skulle då vända henne för att gå in på ridbanan men där ställde
hon sig två gånger och ville åt andra hållet, men fick henne till paddocken
inte så långt där efter.

Väl inne i paddocken gick hon fint på, kunde arbeta ner henne fint efter
en stund och lunkade på bra. Där efter började hon med sina trilskandes
var på henne heller tiden och så fort hon gjorde rätt släppte jag efter
och berömde henne. Bx var även med och fick se hur hon höll på, vid ett
tillfälle drog hon iväg i galopp. Fick tippset av Bx att om det är hon som bestämmer
galopp ska jag öka på henne i galoppen så att det blir jobbigt för henne
vilket hon tröttnade på efter en stund hon insåg att det bara blev jobbigare
än vad det var ifrån början, när hon insåg detta blev hon genast mycket
mergörligare och roligare att rida. Efter en stund skrittande och pustande
så blev hon trött och då kom grinigheten istället och då börjades det på
nytt, hade tänk att ta en lugn trav men hon drog iväg istället och då manade
jag på henne att gå snabbare och ta galoppen så att hon på nytt insåg att
det inte var lönt att jäklas.

Det var då som jag åkte av. Gummistroppen som sitter på stigbygeln åkte
åt tjotahejti så blir att inhandlar någr sådan i morgon så att man har på lager.
Åter uppe i sadeln så märkte man hon att ändrade sig och ville mera säga
förlåt för att hon hade fått av mig, och blev genast goare, kunde få henne
i en lugn trav denna gången och berömde henne och satt av själv. Men jag
visste att hon hade mycket energier kvar så bad Bx att sitta upp och jo visst
var det testing med henne med, som även blev filmat på. Jag såg hur jag ska
göra för att förbättre min reakton på henne och se nya knepen som Bx har.
Film på när Bx rider fixades med så att jag har något att gå tillbaka på och
minnas hur jag ska göra när hon sätter igång.

Efter passet var hon lugn och riktigt nöjd och avslappnad, hon var mera from
och fokusen låg mera på oss än på allt annat vilket var bra.
I morgon blir det horsemanship och forsättning på det som gjordes idag.
Ska även se om man kan boka in något träningspass med Maddelene Steving
längre fram under hösten med.

Kommentarer
Postat av: Christina

Oj Oj va du sliter. Det är lite som barnuppfostran... Att inte ge sig ibland o låta det gå som " barnet" vill ibland. Du gör bra ingående beskrivningar av ditt arbete med Lady. Roligt att läsa :) Kram

2011-08-21 @ 22:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0