Uteritt med BX

Jag hade verkligen ställt in mig på att första uteritten skulle vara
extra krånglig men icke sa nicke, hon skötte sig riktigt fint även om
hon såg lite spöken i ett dike, bakom några buskar eller varför inte
i en gigantisk vattenpöl. Efter någon snurrning och bestämde frammåt
tryck från mig så gick hon fint sen.

Marre var en bra stötte pelare för damen vi vattenpölarna, hon vägrade
gå i den men efter att sett att Marre gick där så lunkade hon ut i den
utan problem. Knas häst, men allt roligt att ha en knas häst med
annars blir ridningen alla pass så tråkiga.

Provade Bx hoppsadel på henne idag och den låg som en smäck på henne,
jämnt tryck fördelat, åkte varken fram, bak eller åt sidorna, vilket är underbart
gott för då vet jag att jag kan använda den vid hoppningen. Som tur
är kommer det en tjej med två hästar i september som är van vid sadelprovningar
så ska ta och fråga henne om hon kan kolla på den med.

Roligare häst an man inte ha, snacka om att jag kommer lära mig mycket på
detta underbara sto, iallafall att få varierande ridning och inte samma mölande
hela tiden. Det gillas mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0