Duktiga pojken

Han är duktig grabben, det var allt jobbigt att gå över bommar idag
men han var kanon. Själv så red jag inte ordenligt i början men blev
bättre mot slutet. Märkte direkt när jag tappade yttersidan på volterna.
Men ju mer jag fokuserade på att hålla honom mera i yttersidan så flöt
det hela på bra.

Jag måst även fokusera på att rida honom frammåt, med tanke att jag är
5 år så ska jag inte backa hem honom som jag gör automatiskt och istället
verkligen ställa in mitt autofunktion på att rida frammåt, inte så att han
springer iväg utan få honom längre i steget. Det jobba och roliga är att jag
vet vad jag ska göra men efter som det är något annat som sitter i min
ryggmärg så gör jag det istället utan att jag tänker på det. Lite komiskt men
jobbigt när man verkligen vill lära om och få in det nya och bättre i
ryggmärgen istället.

Bommar i både trav och galopp, var själv nöjd på slutet, speciellt när jag
fick honom över de delar av bommarna som jag ville och fick med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0