Enveten häst

Idag var han svår fångad i hagen, Bx fick komma och hjälpa mig
för att få tag på honom idag. Enveten som ett troll må jag då
säga. Bx tog även in Texas för att skritt ut en liten stund.
haha när jag skulle försöka få tag på Mercy själv så rätt som det
var satt jag på ändan, såg hur Mercy tittade på mig och undrade
verkligen var jag gjorde sittandes på isen. Den blickan var ju bara
för skön att se.

Efter som han inte ville fångas så tog vi ut honom i rund corallen och
jobbade med att han ska komma till oss, så fort hans intresse far
iväg åt ett annat håll så gör vi det jobbigt för honom. Vill han inte
lyssna så ska det blir jobbigt, lyssnar han så blir det enkelt.
Efter 15 minuter där fick jag fint resultat men behöver slippas mycket
mer på.

Vi kom till slut ut på en barbacka skritt tur på ca 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0