Paddocken :)

Det regnade när jag åkte från gymmet till stallet. När jag väl
plockade in Mercy så hade han rullat sig i leran, men spolade
av de värsta på ben och hovar innan han fick komma in.

Fick hänga upp hans täcke som var blött och lerig innan jag
gjorde iordning honom för ett litet enklare pass i paddocken.
Riktigt skönt nu när isen har försvunnit helt från gruset.
Bx hade roligt och sladdade runt på ridbanan med fyrhjulingen
och harvade den en snabbis så att vattnet kan rinna under bättre
sen.

Skrittade fram runt sommarhagen med Pia och Liostra innan
vi gick i i paddocken, skrittade några varv på lång tygel innan
jag samlade upp honom och arbetade mera i skritten. Han var
lätt att få frammåt och lyssnade fint på tygeltagen.

Traven var riktigt fin och han njöt av att få arbeta lite, det blev även
lite lätt galopp arbete och snacka om att han har blivit mera bärigare
han orkar nu hålla igång galoppen mera, med mer träning så ska
vi snart se om jag kan samla ihop honom där med. Fast behöver
lite mera muskler för att orka det. Annars så är det framsteg.

Efter ett tag blve både han och jag less efter att ha ridit en bra stund
i regnet och gav sen upp och skrittade av honom innan han fick
komma in för resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0